00:46 | Author: ceratium

East 17: It's alright
Andru Donalds: Mishaele
Deep Blue Something: Breakfast at Tiffany's
The Cranberries: Zombie
Joan Osborne: One of us
10.000 Maniacs: Because the night
Queen: You don't fool me
Prince: The most beautiful girl in the world...

Bu ve diğer aklıma gelmeyen bir sürü güzel şarkıyı tampon tampona trafikte dinleyebileceğiniz istasyon neresi diye sorsam, Ankara'lıların cevabı hazırdır: "99.5, Capital Reydiyooo"

Ankara'dan uzakta kaldığım dönemde sessiz sedasız, web sitesine "1993-2008 Capital Radio Turkiye's Hottest Music" notunu bırakıp kapanmış gitmiş. Şimdi ise adrese tıkladığınızda karşınıza Bad Request diye siyah beyaz can sıkıcı bir sayfa çıkıyor.

Ankara'da yerel yayın yaparak işe başlayan, ülkenin ilk özel radyo istasyonlarından birisiydi. Yıllar sonra Türkiye'nin büyük şehirlerinde de yayına başladı. Hakkında çeşitli söylentiler olsa da (burada bahsetmeyeceğim) gerçekten sıcacık müziğiyle dinleyeni bağlayan, dj'lerine doyum olmayan, solid gold sunday, top ten hit list, weekly top 40 countdown gibi programları ile özdeşleşmiş, ezbere bilinen 419 99 99'u tuşlanarak dokuzuncu kişi olma yarışına girilen, 90'ların Ankara'lı gençlerinin ilk istek şarkısını dinlediği, çeşitli biletler kazandığı harika istasyon.

Hala bazı şarkıları dinlerken nayti nayn point fayf, kepıtıl reydio diye içimden mırıldanırım. 99.5, Parliament Pazar Gecesi Sineması çoğumuz için ne etki bırakıyorsa Ankara'nın yabancı müzik severleri için aynı şeyi ifade ediyor zira kanalın kapandığını öğrendikten sonra googleda ufak bir gezinti sonucunda hakkında bir çok blog yazıldığını gördüm.

Benim de ilk isteğimi yaptığım radyo istasyonudur kendisi (benimle ilgili birşey daha öğrendin işte). Ortaokulda Metallica ve Iron Maiden ile tanışmış, ne rock, ne metal ne de pop müzik ayrımı yapmadan tüm şarkıları yabancı müzik adı altında toplamıştım. 6 ay heyecanla numarayı tuşlamış ama istek yapamamışken birgün bir cesaretle:
"alo, metalikadan nating els medırs çalar mısınız?" diye sordum. Aslında içten içe hayır diyeceklerini de biliyordum bir şekilde.
"ayrın meydın da çalmazsınız değil mi?" dedikten sonra "east 17" diyerek telefonu kapattım çünkü söylemesi en kolay grup ismiydi o zamanlar benim için.

İnternetin ve mp3'ün olmadığı dönemde kaset doldurmak diye birşey vardı ve müzik arşivimi Capital Radio jeneriğiyle süslenmiş şarkılarla sabırla oluşturmuştum. Bu kasetlerin bir kısmı tekrar tekrar dinlemekten bozuldu, geri kalanı da arkadaşların arşivlerinde kaybolup gitti.

Müzik zevkim oluşurken, yaşadığım şehirle özdeşleşmiş böyle güzel bir radyoya sahip olmak harika birşeydi. Şimdi ise sevdiğim şeylerden birisinin daha nostalji olduğunu görmek, 30'lu yaşlara gelmişken gerçekten üzücü.

Ancak, googleda araştırırken gördüm ki Capital Radio ekibi boş durmamış, yeni bir radyo istasyonu kurmuşlar: Ankara'da 95.8 frekansından yayın yapan MaxFm. Ayrıca www.maxfm.com.tr internet adresinde de online yayın yapıyorlar. Hemen adresi tıkladım ve aynı sıcak müziği, nayti nayn point fayf yerine maksimum müüüüziiiikkkk ile dinledim. Capital Radio sevenlerin tekrar tiryakisi olacakları güzel bir istasyon.

Şöyle bakınca sanki bir reklam yazısı gibi olmuş ama amacım asla o değil. Artık nostaljiler arasına girmiş, güzel bir dönemi hatırlatan Ankara'nın sevgili radyo istasyonunu hatırlatmak ve sevenlerini yeni istasyondan haberdar etmek.

Müzikle kalın...

Category: |
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 yorum: